Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Установяване на индивидуалното и групово мотивационно въздействие върху служителите в бизнес организациите

Резюме

В статията са аргументира ни основните опорни точки на методика за установяване на индивидуалното и гру повото мотивационно въздействие върху служителите в бизнес организациите. Из веждането им се основава на проучвания на авторите в индустриални предприятия от България и разкриване на значими проблем ни полета от гледна точка на съвременно то развитие на науката за мотивация на човешките ресурси. Предложен е метод за измерване на мо тивационното въздействие върху служите лите, целящ да установи кои фактори-мо тиватори имат влияние върху нуждите и потребностите на служителите и доколко тяхното влияние е пълноценно използвано.

Establishing the individual and group motivation impact on employees in business organizations

Stanka Koleva, Petar Semyonov

The article describes the basic points of a new methodology to identify the individual and group motivation impact on employees in business organizations. The conclusions are based on studies of industrial enterprises in Bulgaria and identification of problematic areas in the current development of the science of human resources’ motivation.

A method is proposed to measure the motivation impact on employees, seeking to establish which factors-motivators have an impact on the needs of the employees and the extent to which their influence is fully exploited.

Ключови думи

мотивация, мотивационно въздействие, фактори-мотиватори, триъгълна матрица на предпочитанията
Свалете 2013-4-4.pdf