Установяване на индивидуалното и групово мотивационно въздействие върху служителите в бизнес организациите
Автори: Станка Колева, Петър Семьонов
Резюме
В статията са аргументира ни основните опорни точки на методика за установяване на индивидуалното и гру повото мотивационно въздействие върху служителите в бизнес организациите. Из веждането им се основава на проучвания на авторите в индустриални предприятия от България и разкриване на значими проблем ни полета от гледна точка на съвременно то развитие на науката за мотивация на човешките ресурси. Предложен е метод за измерване на мо тивационното въздействие върху служите лите, целящ да установи кои фактори-мо тиватори имат влияние върху нуждите и потребностите на служителите и доколко тяхното влияние е пълноценно използвано.
Establishing the individual and group motivation impact on employees in business organizations
Stanka Koleva, Petar Semyonov
The article describes the basic points of a new methodology to identify the individual and group motivation impact on employees in business organizations. The conclusions are based on studies of industrial enterprises in Bulgaria and identification of problematic areas in the current development of the science of human resources’ motivation.
A method is proposed to measure the motivation impact on employees, seeking to establish which factors-motivators have an impact on the needs of the employees and the extent to which their influence is fully exploited.