Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Насоки за развитие на железопътния транспорт в условията на европейска интеграция

Резюме

Икономическата и финансова та криза през последните няколко години засегна дейността на всички сектори на националната икономика, като особено не гативно влияние оказа върху дейността на отделните видове транспорт у нас. Поради тази съществена причина е необходимо да се предприемат конкретни мерки от стра на на държавата, както и в рамките на от делните стопански единици, във връзка със стабилизирането на транспортния сектор, което ще доведе до положителни икономи чески резултати в различни насоки. Статията е посветена на развитието на железопътния транспорт, който има водеща роля в условията на интеграция на националната с европейската транспорт на система. Той притежава съществени конкурентни предимства спрямо другите видове транспорт при сегашните условия у нас. Това се определя от икономико-гео графските особености на страната, как то и от тясната връзка между територи алното развитие на производството и раз витието на железопътната мрежа, която свързва в единно цяло почти всички райони на територията на Р България. Предста вени са някои основни аспекти във връзка с функционирането на железопътния транс порт при настоящите условия у нас, както и тенденциите в неговото развитие през следващите години. Като обект на изслед ване в статията следва да се определи же лезопътният транспорт, а като предмет – отражението на световната икономическа криза върху него към настоящия момент.

Guidelines for the Development of the Railway Transportation in the Conditions of European Integradtion

The economical and financial crisis in the last few years, hasaffectedall sectors of the national economy, and some of the most negative effects were on the transportation sector in Bulgaria. Therefore it is necessary for the government, as well as the separate business units to take specific actions for the stabilisation of the transportation sector, which will lead to a variety of positive economical results. The article is dedicated to the development of the railway transportation, which has a leading role in the conditions of integration to the European transportation system. It has significant competitive advantages compared to the other ways of transportation in the current economical conditions in Bulgaria. This is determined by the economical and geographical specifics of the country, as well as the relation between the territorial development of the manufacture and the development of the railway network, which connects all areas of Republic of Bulgaria. Some major aspects in relation to the functioning of the railways are presented in consideration of the current economical conditions here, as well as the tendencies of its development in the following years. The object of research in the article is the railway transportation, andits subject matter is the impact of the world economical crisis on it in the current time.

Ключови думи

железопътен транспорт, транспортна система, анализ на товарната и пътническата превозна дейност, железопътна инфраструктура
Свалете 2013-2-4.pdf