Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Развитие на човешките ресурси в транспорта

Резюме

Проблемите по отношение на човешките ресурси в транспортния сек тор не се различават съществено от тези в повечето икономически отрасли в България, основно поради съществуващото несъответствие между целите на образо ванието и развитието на работната сила, от една страна, и нуждите на пазара на труда, от друга. Усилията, които българският бизнес полага за прилагане и подобряване на пра вила и механизми за управлението на чо вешките ресурси, са насочени към пови шаване качеството и резултатността на предлаганите услуги. Затова е необходима ясна концепция за целите и резултатите при управление на служителите, както и достатъчен финансов ресурс и познания за прилагане на опита на европейските и световни системи за управление на човеш ките ресурси. В дългосрочна перспектива тенденция та за глобализация на световната иконо мика се очаква да продължи и в българската икономика, в частност и в транспортния сектор, което ще доведе до необходимост та от търсене на висококвалифицирани специалисти в областта на транспорта и логистиката.

Human Resources Development in Transport

Problems in terms of human resources in the transport sector are not significantly different from those in the most economic sectors in Bulgaria, mainly due to the current mismatch between the education and workforce development on the one hand and the needs of the labor market on the other. Efforts thаt Bulgarian business is making to implement and improve the rules and mechanisms for the management of human resources aimed at improving the quality and effectiveness of services. This requires a clear concept of objectives and performance management of staff and financial resources and expertise to implement the experience of the European and international systems for human resource management. In the long term trend of globalization of the world economy is expected to continue in the Bulgarian economy, particularly in the transport sector, which will lead to the need to seek qualified specialists in the field of transport and logistics.

Ключови думи

Човешки ресурси, транспортен сектор, конкурентоспособност, устойчиво развитие, образователни институции, преквалификация, продължаващо обучение, работна сила, знания и умения, образователна система, стратегия
Свалете 2013-1-12.pdf