Формиране на отношението на студентите към административната професия
Автор: Лучиян Милков
Резюме
Статията представя част от резултатите от емпирично изслед ване, проведено в УНСС със студенти от специалност "Публична администрация" по проблеми, свързани с готовността за професионален административен труд и формиране на отношението им към адми нистративната професия. Развитието на емоционалната (чувст вена) страна на отношението към профе сия е важен елемент при формирането на личността на бъдещия специалист в об ластта на националната система "Публич на администрация" и различните, по степен на сложност, отговорност и значимост, административни професии. Чувствата са основен двигател на поведението на ли чността и водещ мотив за действие. Анализирана е динамиката на емоцио налната сфера на отношението към про фесията в процеса на обучение в УНСС на студенти от трети, четвърти курс и следващи в магистърска програма "Публич на администрация".
Formation of the Attitude of Students to the Administrative Profession
The article presents some of the results from an empirical research, carried out in UNWE, with students in the speciality of “Public Administration”. The research focused on issues relating to a person’s willingness for professional and administrative labour. The development of an emotional (sensual) side of people’s attitude towards a profession is an important aspect in the formation of Public Administration professionals and their personality. Feelings are a core behavioural mechanism and a leading motive for action. Analysis is made on the dynamics of the emotional sphere of attitude exhibited by students in year 3 and 4 as well those studying for their Masters in Public administration.