Изходни решения за метричния инструментариум на дисертационния труд по стопански науки
Автор: Пано Лулански
Резюме
Разработването на изследователска метрика е част от програмното проектиране и системоформиращ фактор на всяко дисертационно (и въобще) изследва не. Непрецизното решаване на този въпрос поражда редица последващи неблагополучия: деформиране на изследователската струк тура, несъответствие между генерираните изводи (препоръки) и реалността и др. Обект на статията е дисертацията по стопански науки, предмет – метричният инструментариум, а предикат – технологи ята за разработване на метрична система. Подходът към решаване на задачата съдържа основните аспекти на последова тел- ното разработване на проблема: обо сновка на значимостта на изследовател ската задача, анализ на изследователската рамка, в т. ч. и изследователската метри ка, и етапите на нейното разработване. Някои основни тези на статията мо гат да се обобщят така: научният ръко водител е съотговорен с докторанта за избора на надеждна метрика (т.е. за по доброто информационно осигуряване на изследването); изследователската мет рика е част от изследователската рамка, респективно от проектирането на анали за; операционализирането на изследова телския признак е продукт на изследова телската метрика и др.
Basic Solutions for Metric Instruments of Dissertations in Economic Sciences
Developing research metrics is part of the design and system factor of each dissertation (and any study). Imprecise stipulation of this issue leads to a number of subsequent failures: deformation of the research structure, mismatch between the generated conclusions (recommendations) and reality, and others. The object of this paper is the thesis in economic sciences, the subject is the metric tools, and the predicate is the technology to develop the metric system. The approach to solving the research problem contains the main aspects of the consecutive investigation of the issue: justification of the importance of the research task, and analysis of the research framework (including the research metrics and stages of its development). Some fundamental theses of the article can be summarized as follows: the academic supervisor is co-responsible with the doctoral student on the choice of reliable metrics (i.e. for the better informational provision of research); the research metrics is part of the research framework, respectively of the analysis design; the operationalization of the research indication is a product of the research metrics, and others.