Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Информационно осигуряване на измерването на ефектите от маркетинговата дейност в банките

Резюме

Целта на настоящата разработка е да предложи нов, по-адекватен на съвременната пазарна динамика подход за информационно осигуряване на процеса на измерване на ефектите от маркетингова та дейност, подходящ за условията на бан ковия сектор в България. Изследването е фокусирано върху ефектите от маркетинга в банките като негов обект, и по-конкрет но върху обогатяване на инструментариу ма за тяхното измерване. За тази цел се търси отговор на въпроси от съвремен ната маркетингова теория и практика, свързани с необходимостта от промяна на традиционната маркетингова информа ционна система и създаване на интегрира на система за информационно осигуряване на маркетинговата дейност в банките, обозначена с абревиатурата ИСИОМБ. Представя се конструкцията на тази сис тема и действието на нейните компонен ти в светлината на комплексния подход за измерване и оценяване на маркетинговите ефекти. Стремежът е чрез въвеждането на системата да се подобри оперативното функциониране на маркетинга в банките в унисон с усъвършенстване изпълнението на маркетинговата им стратегия.

Information Support for Measuring the Effects of Marketing Activities in Banks

The purpose of this paper is to propose a new approach for information support in measuring the effects of marketing activities, which is more adequate to contemporary market dynamics and suitable for the banking sector in Bulgaria. The focus of research is on effects of marketing activities in banks (object of research), and more precisely, on providing a richer set of instruments for managing those activities. In order to achieve this, the answers to issues related to modern marketing theory and practice are sought, so as to innovate the traditional marketing information system and develop an integrated system for information support of marketing activities in banks, identified with the ISISMB abbreviation. The structure of that system is presented, as well as the performance of its components in light of the complex approach for measuring and assessing marketing effects. The system results in better operational performance of marketing in the banking sector in tune with improved implementation of marketing strategies.

Ключови думи

маркетингова дейност, ефекти от маркетинговата дейност, измерване на маркетинговите ефекти, система за информационно осигуряване, комплексен подход
Свалете statia05-br4-2012.pdf