Информационно осигуряване на измерването на ефектите от маркетинговата дейност в банките
Автор: Ваня Григорова
Резюме
Целта на настоящата разработка е да предложи нов, по-адекватен на съвременната пазарна динамика подход за информационно осигуряване на процеса на измерване на ефектите от маркетингова та дейност, подходящ за условията на бан ковия сектор в България. Изследването е фокусирано върху ефектите от маркетинга в банките като негов обект, и по-конкрет но върху обогатяване на инструментариу ма за тяхното измерване. За тази цел се търси отговор на въпроси от съвремен ната маркетингова теория и практика, свързани с необходимостта от промяна на традиционната маркетингова информа ционна система и създаване на интегрира на система за информационно осигуряване на маркетинговата дейност в банките, обозначена с абревиатурата ИСИОМБ. Представя се конструкцията на тази сис тема и действието на нейните компонен ти в светлината на комплексния подход за измерване и оценяване на маркетинговите ефекти. Стремежът е чрез въвеждането на системата да се подобри оперативното функциониране на маркетинга в банките в унисон с усъвършенстване изпълнението на маркетинговата им стратегия.
Information Support for Measuring the Effects of Marketing Activities in Banks
The purpose of this paper is to propose a new approach for information support in measuring the effects of marketing activities, which is more adequate to contemporary market dynamics and suitable for the banking sector in Bulgaria. The focus of research is on effects of marketing activities in banks (object of research), and more precisely, on providing a richer set of instruments for managing those activities. In order to achieve this, the answers to issues related to modern marketing theory and practice are sought, so as to innovate the traditional marketing information system and develop an integrated system for information support of marketing activities in banks, identified with the ISISMB abbreviation. The structure of that system is presented, as well as the performance of its components in light of the complex approach for measuring and assessing marketing effects. The system results in better operational performance of marketing in the banking sector in tune with improved implementation of marketing strategies.