Пазари за предвиждания
Автор: Благовеста Николова
Резюме
Пазарите за предвиждания са сравнително нов обект на научни из следвания. През последното десетилетие те предизвикват интереса на академич ната общност, както и на корпоратив ните организации, с демонстрираната висока точност на произвежданите от тях прогнози. Това насочва вниманието на заинтересуваните от техните въз можности учени към следния въпрос: "Кол ко ефективно подобни пазари агрегират информация и как това може да бъде из ползвано не само в политическия процес на вземане на решение, но и за оптими зиране на корпоративното управление?" В тази връзка настоящият текст ще се заеме с две основни задачи: 1/ ще се опита да оцени възможностите и слабо стите на пазарите за предвиждания като инструмент за прогнозиране; 2/ ще раз гледа феномена "пазари за предвиждания" като израз на процеса на маркетизиране на прогнозирането и като практика близ ка до (или дори еквивалентна на) хазарта