Научните знания в образователния процес на висшето училище
Автор: Манол Рибов
Резюме
Привеждането на образованието в съответствие с новите изисквания на техническия прогрес предполага не само по-нататъшно обновяване на учебното съдържание, а изменение на типа на мислене на индивида, което се проектира в новия учебен материал и методите на обучение. Очевидно става, че вместо разсъдъчно емпирично мислене, в индивида трябва да се формира ново теоретично мислене. Резултатите ще бъдат неблагоприятни, ако с учебното съдържание се надценяват или подценяват възможностите на студентите. Видно е, че хармонизирането на това съдържание с познавателните възможности на студентите е трудно изпълнима задача. Това обяснява и обособяването на самостоятелно научно направление за изследване на проблеми, свързани с редуцирането на научните знания за дидактически цели, получило названието онтодидактика