Педагогическите иновации като фактор за повишаване качеството на обучение в професионалните гимназии по икономика
Автор: Румина Вълкова
Резюме
В статията са представени иновациите, които използват професионалните гимназии по икономика с цел стимулиране на креативността на учителите да търсят нови подходи и методи в преподаването и повишаване на мотивацията на учениците да участват активно в образователния процес. Представено е проучване на иновативните професионални гимназии по икономика и са разгледани педагогическите иновации, които те използват в процеса на обучение. Направен е анализ на иновативните подходи и методи, които са използвани, и са изведени препоръки и насоки как могат да бъдат допълнени и актуализирани с цел да допринесат за мотивиране на участниците в образователния процес да използват по максимално ефективен начин предимствата на технологичния напредък. Актуалността на темата се обуславя от създаването и прилагането в последните години на все по-многобройни и разнообразни иновативни методи, подходи, инструменти и др. и използването им в образователния процес като цяло и в обучението в професионалните гимназии по икономика в частност.
Pedagogical Innovations as a Factor for Increasing the Quality of Education in Vocational High Schools in Economics
The article presents the innovations that vocational high schools of economics use with the aim of stimulating the creativity of teachers to look for new approaches and methods in teaching and increasing the motivation of students to actively participate in the learning process. The relevance of the topic is determined by the creation and availability in recent years of more and more numerous and diverse innovative methods, approaches, tools, etc. and their use in the educational process in general and in vocational high schools in economics in particular.