Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф. д-р Даниела Фесчиян
(УНСС)

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Педагогическите иновации като фактор за повишаване качеството на обучение в професионалните гимназии по икономика

Резюме

В статията са предста­вени иновациите, които използват про­фесионалните гимназии по икономика с цел стимулиране на креативността на учителите да търсят нови подходи и ме­тоди в преподаването и повишаване на мотивацията на учениците да участват активно в образователния процес. Пред­ставено е проучване на иновативните професионални гимназии по икономика и са разгледани педагогическите иновации, които те използват в процеса на обуче­ние. Направен е анализ на иновативните подходи и методи, които са използвани, и са изведени препоръки и насоки как мо­гат да бъдат допълнени и актуализирани с цел да допринесат за мотивиране на участниците в образователния процес да използват по максимално ефективен начин предимствата на технологичния напредък. Актуалността на темата се обуславя от създаването и прилагането в последните години на все по-много­бройни и разнообразни иновативни мето­ди, подходи, инструменти и др. и използ­ването им в образователния процес като цяло и в обучението в професионалните гимназии по икономика в частност.

Pedagogical Innovations as a Factor for Increasing the Quality of Education in Vocational High Schools in Economics

The article presents the innovations that vocational high schools of economics use with the aim of stimulating the creativity of teachers to look for new approaches and methods in teaching and increasing the motivation of students to actively participate in the learning process. The relevance of the topic is determined by the creation and availability in recent years of more and more numerous and diverse innovative methods, approaches, tools, etc. and their use in the educational process in general and in vocational high schools in economics in particular.

Ключови думи

innovations, economy, pedagogical innovations, vocational high schools
Свалете ISA.2024.2.07.pdf