Най-новият брой
Том
31
година
2025
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф. д-р Даниела Фесчиян
(УНСС)

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Концептуален модел за управление на дигитализацията на учебния процес във висшите училища

Резюме

Обект на изследване в на­стоящата статия е управлението на дигитализацията на учебния процес във висшите училища, а предмет е формира­нето и приложението на модел за упра­влението на дигитализацията на учебния процес във висшите училища. Целта е: изследване и доказване на приложимост­та на този модел в съвременните усло­вия на образователния пазар – глобален и дигитализиран. Авторска теза: В условията на съвре­менната образователна и бизнес среда, характеризираща се с глобален характер и технологичност, дигитализацията на учебния процес е съществен фактор за постигане и поддържане на конкурентос­пособност на висшите училища.

Conceptual Model for Management of the Digitalization of the Learning Process in Higher Schools

The object of research in this article is the management of the digitalization of the learning process in higher schools, and the subject is the formation and application of a model for the management of the digitalization of the learning process in higher schools. The goal is: research and prove the applicability of this model in the modern educational and business environment of the educational market – global and digitized. Author’s thesis: In the conditions of the modern educational and business environment, which is characterized by a global nature and technological effectiveness, the digitalization of the educational process is an essential factor for achieving and maintaining competitiveness in the educational market for higher schools.

Ключови думи

competitiveness, higher schools, model, the digitization of the educational process
Свалете ISA.2024.2.01.pdf