Концептуален модел за управление на дигитализацията на учебния процес във висшите училища
Автори: Цветана Стоянова, Мария Маркова
Резюме
Обект на изследване в настоящата статия е управлението на дигитализацията на учебния процес във висшите училища, а предмет е формирането и приложението на модел за управлението на дигитализацията на учебния процес във висшите училища. Целта е: изследване и доказване на приложимостта на този модел в съвременните условия на образователния пазар – глобален и дигитализиран. Авторска теза: В условията на съвременната образователна и бизнес среда, характеризираща се с глобален характер и технологичност, дигитализацията на учебния процес е съществен фактор за постигане и поддържане на конкурентоспособност на висшите училища.
Conceptual Model for Management of the Digitalization of the Learning Process in Higher Schools
The object of research in this article is the management of the digitalization of the learning process in higher schools, and the subject is the formation and application of a model for the management of the digitalization of the learning process in higher schools. The goal is: research and prove the applicability of this model in the modern educational and business environment of the educational market – global and digitized. Author’s thesis: In the conditions of the modern educational and business environment, which is characterized by a global nature and technological effectiveness, the digitalization of the educational process is an essential factor for achieving and maintaining competitiveness in the educational market for higher schools.