Предизвикателства пред съвременния маркетинг: изводи за българските фирми в условията на засилена глобална конкуренция
Автор: Лина Анастасова
Резюме
Настоящата статия има две основни цели: първата цел е да се направи преглед на изследвания и публикации относно някои предизвикателства пред маркетинга на фирмите в развитите пазари при условията на глобализация, както и да се извлекат и класифицират основните характеристики на две групи фирми: тези, при които маркетингът има силно влияние върху управлението, и тези, при които маркетингът няма съществено влияние върху управлението на фирмата. Втората цел на статията е да се набележат предизвикателствата пред фирмите на българския пазар в условията на нараснала конкуренция и обща неблагоприятна икономическа ситуация, както и да се набележат някои полезни насоки за маркетинга на българските фирми при съвременните пазарни условия.