Същност и характерни особености на маркетинговото планиране
Автор: Емил Христов
Резюме
На първо място в статията се представят някои от по-популярните дефиниции за маркетингово планиране, дадени от различни автори. По-нататък в статията са дадени различни дефиниции за маркетингов план на известни учени и практици в разглежданата област. Накрая в статията са изяснени детайлно характерните особености на стратегическото и оперативното маркетингово планиране, взаимовръзките между тях, както и причините, поради които практиците, занимаващи се с разглеждания вид планиране, трябва да познават добре спецификата на тези два вида маркетингово планиране.
Essence and Characteristics of Marketing Planning
Firstly, the article presents some of the more popular definitions of marketing planning, given by various authors. Later on, the article reveals various marketing plan definitions given by famous scholars and practitioners in this sphere. s. Finally, the article describes in detail the characteristics of strategic and operational marketing planning, the interrelations between them and the reasons why practitioners dealing with marketing planning must be familiar with the specifics of these two types of planning and be able to make clear differentiation between them.