Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Същност и характерни особености на маркетинговото планиране

Резюме

На първо място в статията се представят някои от по-популярните дефиниции за маркетингово планиране, дадени от различни автори. По-нататък в статията са дадени различни дефиниции за маркетингов план на известни учени и практици в разглежданата област. Накрая в статията са изяснени детайлно характерните особености на стратегическото и оперативното маркетингово планиране, взаимовръзките между тях, както и причините, поради които практиците, занимаващи се с разглеждания вид планиране, трябва да познават добре спецификата на тези два вида маркетингово планиране.

Essence and Characteristics of Marketing Planning

Firstly, the article presents some of the more popular definitions of marketing planning, given by various authors. Later on, the article reveals various marketing plan definitions given by famous scholars and practitioners in this sphere. s. Finally, the article describes in detail the characteristics of strategic and operational marketing planning, the interrelations between them and the reasons why practitioners dealing with marketing planning must be familiar with the specifics of these two types of planning and be able to make clear differentiation between them.

Ключови думи

маркетингово планиране, стратегическо и оперативно маркетингово планиране, маркетингов план и видове маркетингови планове
Свалете ISA.2011.6.10.pdf