Култура и междукултурно общуване в международния бизнес
Автор: Симеон Симеонов
Резюме
Участниците в международния бизнес са принудени да осъществяват своята дейност в динамична и непозната за тях среда. Културният фактор има значително влияние върху трайното им установяване на международния пазар. Обхваща съществуващите различия в говоримия език, религията, традициите, ценностната система, идеологията и начина на живот. Следователно могат да се очакват съществени несъответствия в бизнес средите по отношение на общоприетите модели на общуване, преговаряне и стилове на вземане на решения. Непознаването на културния фактор и особеностите на междукултурното общуване може да доведе до несъобразни разходи и провал на чуждия пазар. Настоящото изследване конкретизира тяхната същност, значимост и практически измерения в контекста на международния бизнес.
Culture and Intercultural Communication in International Business
Participants in international business are forced to carry out their activities in an environment that is dynamic and unfamiliar to them. The cultural factor has significant influence over their permanent establishment on the international market. It encompasses the existing differences in spoken language, religion, traditions, value systems, ideologies and way of life. Therefore, considerable discrepancies can be expected in business environments when it comes to commonly accepted models of communication, negotiating and decision-making styles. Unfamiliarity with the cultural factor and the peculiarities of intercultural communication can lead to inappropriate costs and failure on the foreign market. The article specifies their nature, significance and practical dimensions in the context of international business.