Изследване влиянието на човешките ресурси върху приходите в търговията
Автор: Николинка Игнатова
Резюме
Човешките ресурси със своите количествени и качествени характеристики оказват влияние върху реализираните приходи в търговските вериги. Обект на изследването в настоящата статия са десет търговски вериги, които постигат най-високи приходи. Такива са „КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ“, „ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ“, „МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД, „БИЛЛА БЪЛГАРИЯ“, „ТЕХНОПОЛИС БЪЛГАРИЯ“, ТВ „ФАНТАСТИКО“, „ТЕХНОМАРКЕТ БЪЛГАРИЯ“, „МАКСИМА БЪЛГАРИЯ (Т Market)“, „ЗОРА - М.М.С.“ и „ПРАКТИКЕР РИТЕЙЛ“. Предмет на изследването е количественото влияние на човешките ресурси върху приходите. Целта е да се очертаят тенденциите в използването на човешките ресурси и да се разкрие количественото влияние на брой заети лица и на производителността на труда върху приходите и върху финансовия резултат на търговските вериги. Времевият период на изследването е от 2016 г. до 2018 г.
A Case Study of the Impact of Human Resources on Trade Revenues
The quantative and qualitative features of human resources impact the revenue of retail chains. The article’s target of research are ten retail chains with the highest revenue. These are Kaufland Bulgaria, Lidl Bulgaria, Metro Cash & Carry Bulgaria, Billa Bulgaria, Technopolis Bulgaria, Fantastiko, Technomarket Bulgaria, Maxima Bulgaria (Т Market), Zora М.М.С and Praktiker Retail. The subject of research is the quantitative impact of human resources on revenue. The purpose is to outline the trends in employment of human resources and to reveal the quantitative influence of employees’ number and productivity on the revenue and the bottom line of retail chains. The research period is from 2016 to 2018.