Дигиталните технологии в дистанционното обучение и перспективите при идентифицирането и валидирането на знанията и уменията
Автор: Балин Балинов
Резюме
В новата дигитална среда и в условията на необходимостта от конкурентни професионални специалисти във все по-голяма степен се изисква реализиране на съвременен образователен модел, съответстващ на дигиталния период на развитие. Необходимостта от съчетаване на обучение и работа налага студентите да бъдат оценявани във виртуална среда, която предполага разработване на системи за онлайн изпитване и оценяване, но и проверка на авторството, автентификация на изпитваните и подпомагане на изпитния процес с реални студентски резултати. Проектът (ТеSLA), финансиран от ЕС по програмата „Хоризонт 2020“, има подобна цел: разработване и приложение на система за онлайн изпитване и оценяване чрез идентификация на изпитваните с група от комбинирани параметри за автентификация и проверка на авторството в избегнато времево ограничение.
Digital Technology in Remote Training and the Perspectives in Identifying and Validating Knowledge and Skills
In the new digital environment and due to the need for competitive professional specialists, it has become increasingly necessary to create a modern educational model that is consistent with the digital development period. The need to combine training and work requires students to be evaluated in a virtual environment which involves the development of online testing and evaluation systems, as well as authorship verification, authentication of test subjects and support of the exam process with real student results. The EU-funded Horizon 2020 (TeSLA) project has a similar purpose: to develop and implement an online testing and evaluation system by identifying subjects with a group of combined parameters in terms of avoiding time limits for the authentication and verification of authorship.