Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Ефективност на маркетинговите комуникации – обзор и разграничения

Резюме

В статията е направен обзор и е представен актуален аспект в сферата на изследванията и разбирането по отношение на ефективността в маркетинговите кому­никации – обръщането на фокуса към ползи­те, включително и финансовите резултати за компанията, и свързаните с това раз­граничения. Застъпена е тезата, че в този смисъл разграничаването на икономическа от неикономическа ефективност в марке­тинговите комуникации е подходяща база за по-доброто разбиране на непосредствените и потенциални резултати и с това – за подбирането и усъвършенстването на метри­ките. И двата типа могат да допринесат за финансовите резултати за компанията – не­посредствено или отложено във времето.

Efficiency in Marketing Communications – Overview and Distinctions

The article presents an overview as well as a topical aspect in the field of research and understanding of efficiency in marketing communications – focusing on the benefits, including the financial results for the com­pany, and all related distinctions. A thesis is supported that a distinction between econom­ic and non-economic efficiency in marketing communications is a good basis for better understanding of immediate and potential re­sults and – based on this – for selection and development of the metrics. Both types could have an immediate or delayed contribution to the company’s financial results.

Ключови думи

ефективност, реклама, икономическа ефективност, маркетингови комуникации, неикономическа ефективност
Свалете ISA.2020.3.11.pdf