Ефективност на маркетинговите комуникации – обзор и разграничения
Автор: Александър Христов
Резюме
В статията е направен обзор и е представен актуален аспект в сферата на изследванията и разбирането по отношение на ефективността в маркетинговите комуникации – обръщането на фокуса към ползите, включително и финансовите резултати за компанията, и свързаните с това разграничения. Застъпена е тезата, че в този смисъл разграничаването на икономическа от неикономическа ефективност в маркетинговите комуникации е подходяща база за по-доброто разбиране на непосредствените и потенциални резултати и с това – за подбирането и усъвършенстването на метриките. И двата типа могат да допринесат за финансовите резултати за компанията – непосредствено или отложено във времето.
Efficiency in Marketing Communications – Overview and Distinctions
The article presents an overview as well as a topical aspect in the field of research and understanding of efficiency in marketing communications – focusing on the benefits, including the financial results for the company, and all related distinctions. A thesis is supported that a distinction between economic and non-economic efficiency in marketing communications is a good basis for better understanding of immediate and potential results and – based on this – for selection and development of the metrics. Both types could have an immediate or delayed contribution to the company’s financial results.