Ценова стратегия на база ценност на продукта за клиента: резултати от емпирично изследване за България
Автор: Татяна Нецева-Порчева
Резюме
Целта на настоящата статия е да се представят резултатите от емпирично изследване относно използването на ценовата стратегия на база ценност на продукта за клиента от фирми, опериращи в България. За постигането на тази цел е изследвано какви ценови стратегии използват фирмите, опериращи в България, като акцентът е поставен върху ценовата стратегия на база ценност на продукта за клиента; проучено е мнението на изпълнителни директори/маркетингови дирек- тори/мениджъри и др. относно бариерите пред използването на тази ценова стратегия и нагласите им за преминаване към нея в бъдеще.
Value-Based Pricing Strategy: Results from an Empirical Study for Bulgaria
The aim of the present article is to present the results from an empirical study on the use of the value-based pricing strategy by companies operating in Bulgaria. To achieve this goal, research has been done regarding the pricing strategies used by companies operating in Bulgaria with a focus on value-based pricing strategy; the opinion of CEOs/marketing directors/managers, etc. has been surveyed concerning the barriers to the use of the value-based strategy and their attitudes regarding the use of this strategy in the future.