Картографиране на новото дигитално медийно съдържание
Автори: Светла Цанкова, Мартин Осиковски, Мария Николова, Иван Вълчанов, Стела Ангова, Иван Русланов, Мая Коларова, Георги Минев
Резюме
Технологичните иновации променят фундаментално начина на функциониране на медийната индустрия. Те навлизат с много бързо темпо и обобщаването на всички актуални събития е в контекста на новото – нови медии, нови технологии, ново съдържание, нов професионален профил на журналистите, нови бизнес модели, нова култура, нови реалности и т.н. Нашият екип гледа от друг изследователски аспект на трансформациите. Ние търсим имената и дефинициите на новия медиен наратив. Представяме наше изследване, в което сме идентифицирали, анализирали и картографирали новите медийни форми, родени от сближаването на журналистиката и технологиите. В изследователския фокус попадат новите журналистически форми, които дефинираме като конкретни и специфични текстови, визуални, аудио- и/ или видео похвати за представяне на журналистическо съдържание. Изследването ни подобрява знанието за новите ключови трансформации на дигиталното съдържание. То представлява моментна снимка на резултатите от творческо-технологичния процес в нюзрума. На база на получените резултати от изследването може да се твърди, че презентацията на медийно съдържание е сериозно обогатена поради сближаването на журналистиката с технологиите. Процесът на трансформация на новото медийно съдържание не е приключил, тъй като той е зависим от развитието на комуникационния софтуер.
Mapping New Digital Media Content
Technological innovations are fundamentally transforming the way the media industry is functioning. Innovations are entering rapidly and summarizing all current events is in the context of the new – new media, new technology, new content, new professional profiles for journalists, new business models, new culture, new realities, etc. Our study is focused on observing transformations from a different research point of view. We are looking for the names and the definitions of the new media narrative. We present a research of ours in which we have identified, analyzed and mapped the new media forms, which have emerged from the convergence of journalism and technologies. Our focus is on new journalistic forms, defined as concrete and specific textual, visual, audio and/or video techniques for presenting journalistic media content. The study enriches the knowledge of the new key transformations of the digital content. It is a momentary description of the results of the creative and technology processes in the contemporary newsroom. Based on the research results, we argue that the presentation of media content is seriously enriched due to the convergence of journalism and technology. The transformation process of new media content is not finished, as it depends on the development of communication software.