Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Нови бизнес модели за разпространение на продукта на радио индустрията посредством дигитални технологии

Резюме

Настоящата статия изследва  новите бизнес модели на разпространение  на продукта на радио индустрията – радиопрограмата – посредством дигитални технологии. Развитието на Интернет  и технологиите в тази сфера оказаха и  оказват огромно въздействие върху всички  медии, включително и върху радиото. Навлизането на мобилните технологии и възможността на мобилния телефон/смарт-  фон потребителят да получава достъп до  неограничено съдържание, също повлияват  на електронните медии и услугите, които  те предлагат.  Най-общо може да се каже, че едновременно с ефирното си излъчване или излъчването по кабел и сателит, радиото е  вече достъпно и в Интернет и на мобилни  телефони. И не само това – целта е тази  достъпност да носи приходи на радио операторите и да им дава конкурентни предимства в сравнение с другите конвенционални и дигитални медии. 

New Business Models for Distribution of the Radio Industry Product via Digital Technology

The current article explores the new busi­ness models for distribution of the product of the radio industry – the radio programme – via digi­tal means. The development of the Internet and technology in this field have and are still having a huge influence on all other media, including the radio itself. The advent of mobile technol­ogy and the ability of mobile telephones/smart­phones, which enable the user to gain access to unlimited content, also influences electronic media and the services they offer.

In general, we can say that while the radio is broadcasted, either by cable or a satellite, it can also be available on the Internet and/or on any mobile phone. However, the main priority of all this accessibility is to increase the outcomes of the radio operators and to give them competitive advantages in comparison to other conventional and digital media.

Ключови думи

Интелектуална собственост, дигитална среда, радио индустрия, разпространение на радио програма
Свалете Strijlev_Alternativi_br1_2019_BG-4.pdf