Разпространение на телевизионни продукти в дигитална среда
Автор: Димитрина Папагалска
Резюме
Настоящата статия изследва моделите на разпространение на телевизионни продукти, които са възможни в следствие на развитието на дигиталната среда. Технологичните възможности, предоставяни от дигиталната среда, дават възможност за задоволяване в по-висока степен на масовите потребности, свързани с потребяването на творчески продукти, каквито безспорно са телевизионните такива. Съвременният потребител на творчески продукти иска да ги потребява по определен начин в избрано от него време и на избрано от него място. На практика, дигиталната среда пра- ви тези негови желания реализуеми. Настоящата статия изследва интерактивната телевизия като бизнес модел за разпространение на телевизионни продукти в дигитална среда. Поради изпреварващия законодателството в областта на интелектуалната собственост технологичен напредък, са налице редица неуредени въпроси, чието скорошно решаване е определящо за защитата на икономическите интереси на участниците в телевизионната индустрия, титуляри на интелектуална собственост.
Distribution of Television Products in a Digital Environment
This article studies the models for disseminating television products that are possible due to the development of the digital environment. The technological capabilities provided by the digital environment make it possible to better meet mass needs associated with the consumption of creative products, which television products certainly are. Modern consumers of creative products want to use them in a certain way at a time and place that they have chosen. In practice, the digital environment makes these wishes possible. This article studies interactive television as a business model for disseminating television products in a digital environment. Due to the fact that technology advancement gets ahead of legislation in the field of intellectual property, there are a number of unsettled matters, the recent resolution of which is defining for the protection of the economic interests of the participants in the television industry who are intellectual property rights holders.