Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Специфика и делови стандарти на общуване при бизнескомуникацията

Резюме

Статията представя спе­цификата и актуалните изисквания при деловото общуване, част от което и биз­нескомуникацията. Авторката се спира на особеностите на бизнескомуникацията от гледна точка на деловия дискурс и негова­та специфика, като се спира на общото и различното между комуникацията като социален акт и бизнескомуникацията като специфично делово общуване в стопан­ската сфера. Посочват се факторите за ефективната бизнес комуникация, както и най-често допусканите грешки при делово­то речево общуване, езиковата и дискурсна специфика на деловия бизнесстил и др. Статията има прагматическа насоче­ност и представлява синтезиран отговор на редица въпроси, стоящи пред комуники­ращите в посочената сфера, с полезните теоретични изводи на авторката от при­лагането/ неприлагането на бизнес етике­та и стандартите на деловото общуване.

Specifics and Business Standards of Conversation in Business Communication

The article presents the specifics and cur­rent requirements in business conversation, part of which is business communication. The author focuses on the peculiarities of business com­munication from the perspective of business discourse and its specifics, more particularly, the similarities and differences between com­munication as a social act and business com­munication as a specific business conversation in the business field. The factors for effective business communication are indicated, as well as the most commonly made mistakes in busi­ness speech conversation, the language and discourse specifics of business styles, etc. The article has a pragmatic purpose and it is a synthesized answer of a number of questions that communicators in the indicated field face, with the author’s useful theoretical conclusions from the implementation/non-implementation of the business etiquette and the standards of business conversation.

Ключови думи

бизнескомуникация, специфика, стопанска сфера, ефективна комуникация, бизнесетика, бизнесетикет
Свалете 8_Alternativi br2_2018_BG.pdf