Специфика и делови стандарти на общуване при бизнескомуникацията
Автор: Стоянка Мицева
Резюме
Статията представя спецификата и актуалните изисквания при деловото общуване, част от което и бизнескомуникацията. Авторката се спира на особеностите на бизнескомуникацията от гледна точка на деловия дискурс и неговата специфика, като се спира на общото и различното между комуникацията като социален акт и бизнескомуникацията като специфично делово общуване в стопанската сфера. Посочват се факторите за ефективната бизнес комуникация, както и най-често допусканите грешки при деловото речево общуване, езиковата и дискурсна специфика на деловия бизнесстил и др. Статията има прагматическа насоченост и представлява синтезиран отговор на редица въпроси, стоящи пред комуникиращите в посочената сфера, с полезните теоретични изводи на авторката от прилагането/ неприлагането на бизнес етикета и стандартите на деловото общуване.
Specifics and Business Standards of Conversation in Business Communication
The article presents the specifics and current requirements in business conversation, part of which is business communication. The author focuses on the peculiarities of business communication from the perspective of business discourse and its specifics, more particularly, the similarities and differences between communication as a social act and business communication as a specific business conversation in the business field. The factors for effective business communication are indicated, as well as the most commonly made mistakes in business speech conversation, the language and discourse specifics of business styles, etc. The article has a pragmatic purpose and it is a synthesized answer of a number of questions that communicators in the indicated field face, with the author’s useful theoretical conclusions from the implementation/non-implementation of the business etiquette and the standards of business conversation.