Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Методически аспекти на административното обслужване в публичния сектор

Резюме

В статията се разглеждат те­оретичните и практически въпроси на ад­министративното обслужване в публичния сектор. Особен акцент се поставя върху ролята на работните процеси за качестве­но административно обслужване. Предста­вено е моделирането на няколко процеса, свързани с провеждането на практическо обучение на студенти. Описани са техни­те характеристики, основните участници, използваните ресурси и документи, както и действията на отделните участници. Из­вършен е реинженеринг на един от процеси­те, с цел подобряване на ефективността в работата на администрацията и улеснява­не на потребителите на услугата. В тази връзка са включени допълнителни действия на участниците, изискващи и съответно­то информационно осигуряване. Извършен е анализ на текущите софтуерни приложения, които се използват в отделните процеси. Предложен е конкретен концептуален модел за информационно осигуряване на админи­стративното обслужване за анализираните работни процеси в публичния сектор.

Methodological Aspects of Administrative Service in the Public Sector

The article examines the theoretical and practical issues of administrative services in the public sector. In the focus is the role of the work processes for quality administrative service. It presents the modelling of several processes re­lated to the practical training of the students. The author their principles, the main participants, the resources and documents used, as well as the actions of the participants. The paper suggests a reengineering of one of the processes to improve the efficiency of the administration and facilitate the users of the service. In this connection ad­ditional actions of the participants requiring the respective information support are included. An analysis of the current software applications that are used in the processes is performed. A new conceptual model for informational provision 

Ключови думи

Информационни технологии, административно обслужване, публични организации
Свалете 4_Alternativi br2_2018_BG.pdf