Методически аспекти на административното обслужване в публичния сектор
Автор: Катя Кирилова
Резюме
В статията се разглеждат теоретичните и практически въпроси на административното обслужване в публичния сектор. Особен акцент се поставя върху ролята на работните процеси за качествено административно обслужване. Представено е моделирането на няколко процеса, свързани с провеждането на практическо обучение на студенти. Описани са техните характеристики, основните участници, използваните ресурси и документи, както и действията на отделните участници. Извършен е реинженеринг на един от процесите, с цел подобряване на ефективността в работата на администрацията и улесняване на потребителите на услугата. В тази връзка са включени допълнителни действия на участниците, изискващи и съответното информационно осигуряване. Извършен е анализ на текущите софтуерни приложения, които се използват в отделните процеси. Предложен е конкретен концептуален модел за информационно осигуряване на административното обслужване за анализираните работни процеси в публичния сектор.
Methodological Aspects of Administrative Service in the Public Sector
The article examines the theoretical and practical issues of administrative services in the public sector. In the focus is the role of the work processes for quality administrative service. It presents the modelling of several processes related to the practical training of the students. The author their principles, the main participants, the resources and documents used, as well as the actions of the participants. The paper suggests a reengineering of one of the processes to improve the efficiency of the administration and facilitate the users of the service. In this connection additional actions of the participants requiring the respective information support are included. An analysis of the current software applications that are used in the processes is performed. A new conceptual model for informational provision