Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Саморегулацията в действие: нарушения на етичните принципи в рекламата и ПР и нужда от промени

Резюме

Саморегулацията в действие: нарушения на етичните принципи в рекламата и ПР и нужда от промени

Публикацията е посветена на проблемите на саморегулацията и на при­ложението на етичните принципи в рекла­мата и ПР в страната ни. След направен кратък теоретичен преглед, е представен анализ на нарушенията и процедурите в тези две области, осъществени от съот­ветните етични комисии. Въз основа на това са откроени областите, в които най- често се срещат такива, което дава осно­вание да се формулират изводи и три стратегически предложения за усъвършенст­ване на практиката на саморегулацията и приложението на етичните принципи в рекламата и ПР.

Self-regulation in Action: Violations of the Ethical Principles in Advertisement and PR and the Need for Changes

The main topic of the article is the issues of self-regulation and implementation of ethi­cal principles in advertising and PR in Bulgaria. Following brief theoretical overview, an analy­sis of the malpractices and procedures in the both area implemented by the respective Ethi­cal committees is made. Based on this analysis, the areas with highest frequency of violation are highlighted, which gives the possibility to formu­late conclusions and to outline three strategic proposals for improvement of the practices of self-regulation and the implementation of ethi­cal principles in advertising and PR.

Ключови думи

Етика, реклама, саморегулация, ПР
Свалете 9_Alterna_br_4_2017_BG.pdf