Най-новият брой
Том
29
година
2023
Брой
4

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Междукултурното образование – част от общото образование

Резюме

Статията представя и обсъжда изключително важен и актуален за българското образователно пространство проблем за изграждане на европейска интеркултурна компетентност за чужд език. Поставен е в сянката на общата езикова политика на обединена Европа. Междукултурното учене е възможно, когато човек е готов за контакт с хора от другата култура, което включва познания за системата на възприемане, на мислене, на оценка и на действие
на представителите на чуждата култура. Това предполага интегриране на собствената система на ориентиране и приложението є в чуждата културна система.

Intercultural Education – Part of the General Education

The paper is about cross-cultural compe­tency for foreign language in the context of the Common European Framework of Reference for languages, the European language Portfolio. Learning about different cultures, attitudes, per­spectives and ways of living should be included in the curriculum and respect for differences should be encouraged.

Ключови думи

междукултурна комуникация, Европейска референтна рамка за езици, междукултурно учене, междукултурно образование
Свалете 8_Alternativi br3 2017_BG.pdf