Най-новият брой
Том
31
година
2025
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф. д-р Даниела Фесчиян
(УНСС)

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Приложение и значение на корпоративната социална отговорност в туристическите предприятия за развитието на туризма и повишаване на конкурентоспособността му

Резюме

Статията изследва и доказва значението на стратегията на корпоратив­ната социална отговорност на входящите туроператори с цел повишаване конкурен­тоспособността на продукта на туристи­ческия бизнес в България. Предметът третира въпросите, свър­зани с промените в развитието на туризма по повод КСО на туроператорския сектор, приложена като стратегия за повишаване на конкурентоспособността на българския туристически продукт, с цел устойчивост на бизнеса. Обект на изследване са воде­щите туроператори, които са внедрили корпоративната социална отговорност в дейността си и чрез нея стимулират разви­тието на дестинациите, както и на достав­чиците на туристически продукти – мест- ните туристически фирми.

Application and Significance of Corporate Social Responsibility in Tourism Enterprises for Tourism Development and for Increasing Its Competitiveness

The article examines and demonstrates the significance of the strategy of Corporate Social Responsibility applied by the incoming tour op­erators to increase the competitiveness of the tourism business` product in Bulgaria. The subject treats questions related to the changes in tourism development based on the travel agency sector implementation of the CSR as a strategy for increasing the competitiveness of Bulgarian tourist product for ensuring the sustainability of the business. The research is based on the leading tour operators that have already implemented the CRS into their opera­tions and through it they stimulate the develop­ment of destinations and suppliers of the tour­ism products – the local tourist businesses.


Ключови думи

корпоративна социална отговорност, туроператори, доставчици на туристически услуги, конкурентоспособност.
Свалете 6_Alternativi br3 2017_BG.pdf