Приложение и значение на корпоративната социална отговорност в туристическите предприятия за развитието на туризма и повишаване на конкурентоспособността му
Автори: Мариана Янева, Христина Бойчева
Резюме
Статията изследва и доказва значението на стратегията на корпоративната социална отговорност на входящите туроператори с цел повишаване конкурентоспособността на продукта на туристическия бизнес в България. Предметът третира въпросите, свързани с промените в развитието на туризма по повод КСО на туроператорския сектор, приложена като стратегия за повишаване на конкурентоспособността на българския туристически продукт, с цел устойчивост на бизнеса. Обект на изследване са водещите туроператори, които са внедрили корпоративната социална отговорност в дейността си и чрез нея стимулират развитието на дестинациите, както и на доставчиците на туристически продукти – мест- ните туристически фирми.
Application and Significance of Corporate Social Responsibility in Tourism Enterprises for Tourism Development and for Increasing Its Competitiveness
The article examines and demonstrates the significance of the strategy of Corporate Social Responsibility applied by the incoming tour operators to increase the competitiveness of the tourism business` product in Bulgaria. The subject treats questions related to the changes in tourism development based on the travel agency sector implementation of the CSR as a strategy for increasing the competitiveness of Bulgarian tourist product for ensuring the sustainability of the business. The research is based on the leading tour operators that have already implemented the CRS into their operations and through it they stimulate the development of destinations and suppliers of the tourism products – the local tourist businesses.