Усъвършенстване на инструментариума за изява и оценяване на студентите по проблематиката на международните финанси и международната политика
Автори: Силвия Кирова, Йорданка Статева
Резюме
Оценяването на работата на студентите в съвременния свят представлява интегрална част от процеса на обучение. То може да се определи като процеси и практики, прилагани от академичния състав с цел да се направи възможно най- обективна преценка за постиженията на студентите в обучението. Методите за обучение, инструментите за изява и оценяване са изключително разнообразни, но са налице практики, които правят процеса на оценяване и обучение по-ефективен. Тази статия представя в обобщен вид резултатите от изследване с научно-приложен характер, което цели да проучи добрите практики в това отношение на водещи европейски и американски бизнес университети и да даде предложения за усъвършенстване на инструментариума за изява и оценяване на студентите по проблематиката на международните финанси и международната политика.
Improvement of the Instruments for Students’ Performance and Assessment in the Field of International Finance and International Politics
Students’ assessment represents an integral part of the education process. It can be defined as processes and practices, applied by the academic staff with the purpose of obtaining the most objective assessment of the students’ achievements. The methods of teaching, the forms of students’ performance and the instruments for assessment are highly diverse but there are certain practices that can make the assessment and the education process more effective. The article presents in a synthesized manner the results of a team research, which aims to explore the good practices in the field that are applied in leading European and American universities. It also includes proposals for improvement of the instruments for assessment of the students mainly in the field of international finance and international politics.