Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Дигитална трансформация на бизнеса

Резюме

Целта на статията е да из­следва различни подходи за изучаване на явлението „дигитална трансформация на бизнеса“. В статията е аргументирано разбирането, че дигиталната трансфор­мация често води до разрушителни инова­ции, които променят конкурентната среда в резултат на появата на нови динамично развиващи се компании. Тя обаче създава възможности за разширяването на бизнеса и на съществуващите компании. Дигиталната трансформация е орга­низационна промяна, която е породена от бурното развитие и приложение на диги­талните технологии в бизнеса. Въз основа на проучване на публикации на водещи из­следователи и консултантски компании са представени възможни начини за структу­риране на процеса на промяна. Независимо от различията, преобладава становището, че успехът зависи от промени в стратеги­ята, лидерството и организационната кул­тура. Приоритетите за дигитална тран­сформация на бизнес модела, връзките с клиента и бизнес процесите зависи от осо­беностите на производството и услугите, които фирмите предлагат. В статията са посочени примери за дигитални решения на фирми на българския пазар.

Digital Business Transformation

The purpose of the article is to research dif­ferent approaches for studying the “digital trans­formation of business” phenomenon. The article supports the understanding that digital transfor­mation often leads to destructive innovations which change the competitive environment as a result of the emergence of new dynamically developing companies. However, it creates also opportunities for the business expansion of the existing companies. Digital transformation is an organizational change that arises from the tremendous devel­opment and application of digital technology in business. Possible ways of structuring the pro­cess of change are presented based on the survey of publications by leading researchers and consultant companies. Despite the differ­ences, the predominant position is that success depends on changes in strategy, leadership and organizational culture. The priorities for the digital transformation of the business model, customer relations and business processes depend on the peculiarities of the production and services that firms offer. The article gives examples for digital decisions of companies on the Bulgarian market.

Ключови думи

дигитална трансформация, разрушителни иновации, подходи за изследване на дигиталната трансформация
Свалете Slavova_ Alternativi_4_ 2016_bg.pdf