Режим на “макро” и “микро” отговорност на превозвачите по договорите за международен превоз на товари по море – новите международноправни перспективи
Автор: Диана Маринова
Резюме
Настоящото изследване е посветено на един от най-съществените правни проблеми при договорите за международен превоз на товари по море – отговорността за неизпълнението им от страна на превозвача, който е носител на характерната престация по договора. В статията са анализирани основни положения на най-важните международни конвенции, уреждащи договора за международен превоз на товари по море – Хагските правила от 1924 г, Хагско-Висбийските правила от 1968 г., Хамбургските правила от 1978 г. и най-вече – новите Ротердамски правила от 2009 г., които, макар и още нератифицирани, ще трасират бъдещето на развитието на морските товарни превози след влизането им в сила.
Regime of Carrier’s Macro and Micro- Liability Dealing with the International Carriage of Goods by Sea Contracts
The present research is dedicated on one of most significant legal problems dealing with international carriage of goods by sea contracts – the carrier’s liability. The carrier is the bearer of the characteristic contract’s performance. In this article some basic international conventional rules have been analyzed, as follows – the Haag rules (1924), the Haag-Visby rules (1968), the Hamburg rules (1978) and, first of all – the recent Rotterdam rules (2009), which, even if not yet ratified, after their entrance into force, they will trace the future development of international carriages of goods by sea.