Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Режим на “макро” и “микро” отговорност на превозвачите по договорите за международен превоз на товари по море – новите международноправни перспективи

Резюме

Настоящото изследване е посветено на един от най-съществените правни проблеми при договорите за между­народен превоз на товари по море – отго­ворността за неизпълнението им от стра­на на превозвача, който е носител на харак­терната престация по договора. В статията са анализирани основни поло­жения на най-важните международни конвен­ции, уреждащи договора за международен пре­воз на товари по море – Хагските правила от 1924 г, Хагско-Висбийските правила от 1968 г., Хамбургските правила от 1978 г. и най-ве­че – новите Ротердамски правила от 2009 г., които, макар и още нератифицирани, ще тра­сират бъдещето на развитието на морските товарни превози след влизането им в сила.

Regime of Carrier’s Macro and Micro- Liability Dealing with the International Carriage of Goods by Sea Contracts

The present research is dedicated on one of most significant legal problems dealing with in­ternational carriage of goods by sea contracts – the carrier’s liability. The carrier is the bearer of the characteristic contract’s performance. In this article some basic international con­ventional rules have been analyzed, as follows – the Haag rules (1924), the Haag-Visby rules (1968), the Hamburg rules (1978) and, first of all – the recent Rotterdam rules (2009), which, even if not yet ratified, after their entrance into force, they will trace the future development of international carriages of goods by sea.

Ключови думи

макро- отговорност, микро- отговорност, договор за международен превоз на товари по море, конвенционни правила, превозвач
Свалете Marinova_Alternativi_4_ 2016_bg.pdf