Анализ на изследванията, свързани с фондонабиране и пазарна ориентация, като основни изследователски направления в сферата на нестопанския маркетинг
Автор: Емил Христов
Резюме
В статията първо са уточнени всички основни изследователски направления в областта на нестопанския маркетинг (маркетинг на нестопанските дейности и/ или за нуждите на нестопанските/неправителствените организации). След това е направен анализ на по-важните проучвания, осъществени в развитите страни по света през последните десетилетия в две от тези направления, а именно фондонабиране (набиране на финансови средства) и пазарна ориентация на нестопанските организации. По-конкретно в представения материал са изяснени проблематиката и по-важните идеи на учените и практиците в уточнените основни изследователски направления, като текущо са направени изводи, обобщения и заключения.
Key Trends of Study in the Sphere of Nonprofit Marketing
This article firstly specifies all key trends of study in the sphere of nonprofit marketing (marketing of non-economic activities and/or for the needs of nonprofit/non-governmental organizations). Furthermore, a detailed analysis has been done on some major research works concerning two key trends, i.e. fundraising (gathering financial resources) and market orientation of nonprofit organizations in developed countries in recent decades. In particular, the article highlights the main characteristics and concepts defined by scientists and practitioners in the abovementioned key trends, followed by the author’s respective comments, summaries and conclusions.