Информационни системи за управление на ресурсите в публичния сектор
Автор: Наталия Футекова
Резюме
България е в етап на развитие, в който са необходими значителни инвестиции, за да се създаде и използва адекватно електронното правителство. Една част от идеята за изграждане на електронно управление е свързана с обхвата на услугите, които публичните организации предоставят. Поради тези причини е важно от теоретична и практическа гледна точка да се изяснят факторите и зависимостите при внедряването на системи за управление на ресурсите в подобен вид организации. За разлика от бизнес сектора, публичният сектор притежава редица специфики и то най-вече свързани с публичното предлагане на услуги, където ще бъде насочено вниманието при анализа. В резултат от проведеното литературно проучване се предлагат няколко основни етапа за внедряване на системи за управление на ресурсите в публичните организации и на тази база е направен опит за дефиниране на концептуалното съответствие между тях, което е представено под формата на диаграми.
ERP Systems in the Public Sector
Bulgaria is in the development stage, where significant investments are needed to set up and use proper e-government. One part of the idea of building e-government is related to the scope of services that public organizations provide. For these reasons it is important from a theoretical and practical point of view to clarify the factors and dependencies in the implementation of systems for resource management in this type of organizations. Unlike the business sector, the public sector has a number of peculiarities and mostly related to the public offering of services, which will focus attention on the analysis. As a result of the literature search are several milestones for implementation of systems for resource management in public organizations, and on this basis an attempt is made to define the conceptual line between what is presented in the form of charts.