Дигиталният маркетинг в ерата на изкуствения интелект: предизвикателства, възможности, тенденции
Автор: Ана Тодорова
Резюме
Статията проучва основните тенденции в маркетинга според водещи дигитални агенции в България. Анализът на съществуващи публикации показва, че изкуственият интелект запазва своята доминираща роля в дигиталния маркетинг. Без съмнение изкуственият интелект осигурява на маркетолозите нови и ефективни начини за таргетиране на аудиторията, персонализиране на съдържанието и измерване на резултатите. Същевременно вече утвърдени и с широко приложение маркетинг инструменти като имейл маркетингът и маркетингът чрез съдържание продължават да са водещ елемент в бранд стратегиите за достигане до съответните аудитории. В резултат на проведения контент- анализ са идентифицирани шест ключови тенденции, предопределящи развитието на маркетинга, развиван приоритетно в цифрова среда: изкуственият интелект, персонализацията, имейл маркетингът, социалната мрежа TikTok, видео съдържанието и устойчивостта като начин на производство, потребление и комуникация. В контекста на т.нар. никога нормално, отразяващо несигурността и динамиката на сложната глобална действителност, познаването и приложението на отразените в статията предизвикателства и възможности в ерата на изкуствения интелект предполагат постигането не само на конкурентност и значим успех, но и на по-висока устойчивост за компаниите.
Digital Marketing in the Age of Artificial Intelligence: Challenges, Opportunities, Trends
The article examines the main trends in marketing according to leading digital agencies in Bulgaria. Analysis of existing publications shows that artificial intelligence retains its dominant role in digital marketing. Without a doubt, AI provides marketers with new and effective ways to target audiences, personalize content and measure results. At the same time, already established and widely used marketing tools such as email marketing and content marketing continue to be a leading element in brand strategies for reaching relevant audiences. As a result of the content analysis, six key trends have been identified predetermining the development of marketing, developed as a priority in a digital environment: artificial intelligence, personalization, email marketing, the social network TikTok, video content and sustainability as a way of production, consumption and communication. In the context of the so-called never normal, reflecting the uncertainty and dynamics of the complex global reality, the knowledge and application of the challenges and opportunities reflected in the article in the era of artificial intelligence imply the achievement not only of competitiveness and significant success but also of higher sustainability for companies.