Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Системи за енергийно моделиране в сектор „Транспорт“

Резюме

Проучването на моделите и системите за повишаване на енергий­ната ефективност в транспортния сек­тор и развитието до 2050-а година е от стратегическо значение за икономиката на България. В детайли се изследват ро­лята и влиянието на различните модели за електрозахранване, като в частност се разглежда ролята на системите за съхранение на енергия, както и тяхната еволюция в транспортния сектор. Изследвани са модели и сценарии, кои­то имат за цел да проучат въздействие­то от внедряването на системи за съх­ранение на енергия, както и приноса при интеграцията на променлива възобновя­ема енергия в електроенергийната сис­тема и оползотворяването й за нуждите на електрическата мобилност. Използва­ни са подходи за моделиране на почасови транспортно-енергийни разходи на база пет сценария, които представляват въз­можни решения за осигуряване на необ­ходимото енергоснабдяване в сектора в дългосрочна перспектива.

Systems for Energy Modeling in the Transport Sector

 The study of models and systems for increasing energy efficiency in the transport sector and development up to 2050 is of strategic importance for the Bulgarian economy. The role and impact of different electricity supply models are examined in detail, in particular the role of energy storage systems and their evolution in the transport sector. Models and scenarios are explored to investigate the impact of the deployment of energy stor­age systems as well as the contribution in the integration of variable renewable energy in the electricity system. Approaches are used to model hourly transport-energy costs based on five scenarios that represent possible solutions to provide the necessary energy supply in the sec­tor in the long run.

Ключови думи

RES, e-mobility, energy storage
Свалете ISA.2024.1.04.pdf