Саморегулацията в действие: нарушения на етичните принципи в рекламата и ПР и нужда от промени
Автор: Александър Христов
Резюме
Саморегулацията в действие: нарушения на етичните принципи в рекламата и ПР и нужда от промени
Публикацията е посветена на проблемите на саморегулацията и на приложението на етичните принципи в рекламата и ПР в страната ни. След направен кратък теоретичен преглед, е представен анализ на нарушенията и процедурите в тези две области, осъществени от съответните етични комисии. Въз основа на това са откроени областите, в които най- често се срещат такива, което дава основание да се формулират изводи и три стратегически предложения за усъвършенстване на практиката на саморегулацията и приложението на етичните принципи в рекламата и ПР.
Self-regulation in Action: Violations of the Ethical Principles in Advertisement and PR and the Need for Changes
The main topic of the article is the issues of self-regulation and implementation of ethical principles in advertising and PR in Bulgaria. Following brief theoretical overview, an analysis of the malpractices and procedures in the both area implemented by the respective Ethical committees is made. Based on this analysis, the areas with highest frequency of violation are highlighted, which gives the possibility to formulate conclusions and to outline three strategic proposals for improvement of the practices of self-regulation and the implementation of ethical principles in advertising and PR.