Среща-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземането на решения“

сряда, 06 март 2019 12:19

Разглеждате снимки от Среща-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземането на решения“

Вижте пълен текст на Среща-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземането на решения“

УНСС е тясно свързан с европейската традиция още от самото си създаване преди един век. Нашият основател и първи ректор проф. Стефан Бобчев е един от  първостроителите на БАН, дописен член на няколко европейски академии на науките. Преподаватели и ректори на нашия университет са възпитаници  на Сорбоната, на немски, френски и други университети в Европа. Това заяви ректорът проф. д.ик.н. Стати Статев при откриването на срещата-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземането на решения“, организирана от БНТ по проект „Европа“ на Европейския парламент. В нея участваха студенти от специалностите „Европеистика“, „Международни отношения“ и „Медии и журналистика“, членове на екипа, който работи по проекта, журналисти от БНТ.

УНСС е тясно свързан с европейската традиция още от самото си създаване преди един век. Нашият основател и първи ректор проф. Стефан Бобчев е един от  първостроителите на БАН, дописен член на няколко европейски академии на науките. Преподаватели и ректори на нашия университет са възпитаници  на Сорбоната, на немски, френски и други университети в Европа. Това заяви ректорът проф. д.ик.н. Стати Статев при откриването на срещата-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземането на решения“, организирана от БНТ по проект „Европа“ на Европейския парламент. В нея участваха студенти от специалностите „Европеистика“, „Международни отношения“ и „Медии и журналистика“, членове на екипа, който работи по проекта, журналисти от БНТ.

Убеден съм, че на днешната среща-разговор студентите ще представят своите идеи за общия ни дом Европа и за това как европейските граждани могат да участват активно във вземането на решения, каза проф. Статев.

Убеден съм, че на днешната среща-разговор студентите ще представят своите идеи за общия ни дом Европа и за това как европейските граждани могат да участват активно във вземането на решения, каза проф. Статев.

ЕС е изграден като институционално, политическо и икономическо пространство, но това трябва да бъде допълнено и от общо социално пространство и осмислено от обикновените европейски граждани. В своя социален опит те трябва да се убедят, че ЕС е надграждащо измерение, което не носи заплахи, а създава възможности. Европейското пространство е нещо като разширена реалност, добавка към националното пространство, което обитаваме и в което се социализираме. Това е и ще бъде основното предизвикателство пред младите хора, обясни доц. Ралчев.

ЕС е изграден като институционално, политическо и икономическо пространство, но това трябва да бъде допълнено и от общо социално пространство и осмислено от обикновените европейски граждани. В своя социален опит те трябва да се убедят, че ЕС е надграждащо измерение, което не носи заплахи, а създава възможности. Европейското пространство е нещо като разширена реалност, добавка към националното пространство, което обитаваме и в което се социализираме. Това е и ще бъде основното предизвикателство пред младите хора, обясни доц. Ралчев.

Студентите участваха в дискусията със свои предложения и идеи. Те се интересуваха как изискванията на ЕС са синхронизирани с българската правна практика, коментираха качеството на пътищата, участието на гражданите при вземането на важни решения, свързани с ЕС, присъединяването на други страни към Съюза, изказаха мнение, че българите не си търсят правата, защото не ги познават.

Студентите участваха в дискусията със свои предложения и идеи. Те се интересуваха как изискванията на ЕС са синхронизирани с българската правна практика, коментираха качеството на пътищата, участието на гражданите при вземането на важни решения, свързани с ЕС, присъединяването на други страни към Съюза, изказаха мнение, че българите не си търсят правата, защото не ги познават.

Журналистите насърчиха студентите да помислят кой трябва да предизвика дебати по тези теми и да изпратят своите предложения до БНТ.

Журналистите насърчиха студентите да помислят кой трябва да предизвика дебати по тези теми и да изпратят своите предложения до БНТ.

Журналистите насърчиха студентите да помислят кой трябва да предизвика дебати по тези теми и да изпратят своите предложения до БНТ.

Журналистите насърчиха студентите да помислят кой трябва да предизвика дебати по тези теми и да изпратят своите предложения до БНТ.

Галерия снимки от Среща-разговор „Европейският парламент и възможностите да участваме при вземанет ...