Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Дигитален маркетинг

Резюме

Дигитален маркетинг

Целта на статията е да систематизира понятията, които се използват за описание на съвременните маркетингови решения. Бързото развитие на дигиталните технологии и тяхното използване както в оперативната дейност на фирмите, така и във взаимоотношенията им с клиентите, породиха много нови термини. Част от тях отразяват нарастващото значение на определен тип технологии и устройства (мобилен маркетинг), други - промяната в инициативността на клиентите при осъществяването на взаимодействието с организациите (инбаунд маркетинг), трети – създаването и управлението на съдържание, което насочва клиентите към търсенето на стоки и услуги (контент маркетинг). В статията е аргументирано разбирането, че дигиталният маркетинг е маркетингът днес. Той е неразделна част от маркетинговата стратегия на фирмата и има за цел да създаде дългосрочни взаимоотношения с клиентите като отразява новите реалности в съвременния свят на свързаност между потребителите и между тях и организациите. Успешните дигитални маркетингови стратегии зависят от уменията да се предоставят на клиентите ярки и отличаващи се от останалите фирми преживявания. Развитието на нови дигитални канали разнообразява начините на осъществяване на дигиталния маркетинг.   

Digital Marketing

The purpose of the article is to research and structure the major concepts used today for the digital marketing decisions. Digital marketing is an integral part of the digital transformation of the modern organization. Some of the terms describing the phenomenon express the growing importance of mobile technologies (e.g. mobile marketing). Others refer to the changing role of customers in their interaction with the companies (e.g. inbound marketing). There are also terms that define the need to create content attracting customers to companies’ products and services in the numerous online and offline communication channels. The variety of concepts can be organized as terms describing different forms of Internet and non-Internet marketing and integrating terms. The latter group like inbound marketing, content marketing, augmented reality or real-time marketing can be practiced across various channels. Concept structuring contributes to the digital marketing decision-making process. The practice of both large and small companies proves that marketing strategy and its customer-centricity should lead the digital technologies implementation and the integration of systems, processes, departments and people.  

Ключови думи

дигитална трансформация, дигитален маркетинг, маркетинг в социалните медии и търсещите машини, интернет маркетинг
Свалете 3_Milanka_ br3_2016_bg.pdf