Дигитален маркетинг
Автор: Миланка Славова
Резюме
Дигитален маркетинг
Целта на статията е да систематизира понятията, които се използват за описание на съвременните маркетингови решения. Бързото развитие на дигиталните технологии и тяхното използване както в оперативната дейност на фирмите, така и във взаимоотношенията им с клиентите, породиха много нови термини. Част от тях отразяват нарастващото значение на определен тип технологии и устройства (мобилен маркетинг), други - промяната в инициативността на клиентите при осъществяването на взаимодействието с организациите (инбаунд маркетинг), трети – създаването и управлението на съдържание, което насочва клиентите към търсенето на стоки и услуги (контент маркетинг). В статията е аргументирано разбирането, че дигиталният маркетинг е маркетингът днес. Той е неразделна част от маркетинговата стратегия на фирмата и има за цел да създаде дългосрочни взаимоотношения с клиентите като отразява новите реалности в съвременния свят на свързаност между потребителите и между тях и организациите. Успешните дигитални маркетингови стратегии зависят от уменията да се предоставят на клиентите ярки и отличаващи се от останалите фирми преживявания. Развитието на нови дигитални канали разнообразява начините на осъществяване на дигиталния маркетинг.
Digital Marketing
The purpose of the article is to research and structure the major concepts used today for the digital marketing decisions. Digital marketing is an integral part of the digital transformation of the modern organization. Some of the terms describing the phenomenon express the growing importance of mobile technologies (e.g. mobile marketing). Others refer to the changing role of customers in their interaction with the companies (e.g. inbound marketing). There are also terms that define the need to create content attracting customers to companies’ products and services in the numerous online and offline communication channels. The variety of concepts can be organized as terms describing different forms of Internet and non-Internet marketing and integrating terms. The latter group like inbound marketing, content marketing, augmented reality or real-time marketing can be practiced across various channels. Concept structuring contributes to the digital marketing decision-making process. The practice of both large and small companies proves that marketing strategy and its customer-centricity should lead the digital technologies implementation and the integration of systems, processes, departments and people.