Сходства и различия в онлайн стратегии на Ислямска държава и Ал Кайда
Автор: Боян Хаджиев
Резюме
Настоящата статия разглежда и сравнява онлайн пропагандата, създавана и разпространявана от Ал Кайда и Ислямска държава. За целта са анализирани два информационни източника – списание Inspire (Ал Кайда) и списание Dabiq (Ислямска държава). Чрез тях се описват основните прилики и разлики във визиите и стратегиите на двете организации. Проследява се какви са основните им комуникационни цели и как те се променят във времето. На основата на това двете организации са поставени в по-широкия контекст на сблъсъка между тях за лидерство на глобалния джихад.
Similarities and Differences in the Online Strategies of the Islamic State and Al-Qaeda
This article examines and compares the online propaganda created and disseminated by Al Qaeda and the Islamic state. For this purpose two sources of information were analyzed – Inspire magazine (Al Qaeda) and Dabiq magazine (Islamic State). Through them the main similarities and differences in the visions and strategies of the two organizations are outlined. Also the article tracks their basic communication goals and how they change over time. Based on this, the two organizations are placed in the wider context of the collision between them for the global jihadi leadership.