Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Маркетингова организация на услугите

Резюме

Маркетингова организация на услугите

 След години на нарастване на пазарите на различните видове услуги за населението и за бизнес организациите и с оглед на „новите“ приоритети за ренесанс на индустрията като фактор за икономиче­ски растеж все повече се очертават горни­те граници за развитие на сектор „Услуги“. При очертаващите се тенденции и непре­къснато нарастваща конкуренция на фирми, предлагащи разнообразни бизнес и индиви­дуални услуги въпросите за маркетинга на услугите стават все по-актуални. Традиционното разбиране за маркетин­га, неговата организация и приложение в сектора на услугите визира предимно сред­ните и най-вече големите фирми, но то не е приложимо и респ. подходящо за използване от редицата микро- и малки предприятия. Съобразно горното, докладът предста­влява теоретико-методическо изследва­не на възможностите за организационно преструктуриране на микро- и малките фирми от сектор „Услуги“ с цел по-широко застъпване на маркетинга като част от тяхната обичайна дейност. При това до­кладът е структуриран по следния начин:  теоретичните основи на организацията на маркетинга в първи параграф, методически указания за организационно преструктури­ране на маркетинга във втория параграф, и изводи и обобщения в третия, заключите­лен, параграф.

Marketing Organization of Services

After years of growth for markets of differ­ent types of services for the population and for business organizations, and taking into account the “new” priorities for industry renaissance, the upper limits for the development of the “Servic­es” sector have become increasingly delineated as a factor for economic growth. The issues of marketing of services become increasingly topi­cal in light of the emerging trends and the ever-growing competitiveness of firms offering vari­ous business and individual services. The traditional understanding of marketing, its organization and implementation in the “Ser­vices” sector is aimed primarily at medium and, in particular, large firms, but it is not applicable and, respectively, appropriate to use by a num­ber of micro- and small enterprises. In accordance with the aforementioned statement, the report is a theoretical and meth­odological study of the possibilities for organiza­tional restructuring of micro- and small compa­nies from the “Services” sector with the purpose of a more extensive study of marketing as part of their usual activity. As such, the report is structured as follows: the first paragraph covers the theoretical bases of the organization of mar­keting; the second paragraph is about the meth­odological instructions for the organizational re­structuring of marketing; and the third paragraph contains conclusions and summaries.

Ключови думи

организация на маркетинга, маркетингов процес, сектор „Услуги“
Свалете 8_Alternati_br_4_2017_BG.pdf