Възможности за подобряване на естетическата среда на туристическите обекти в България
Автор: Еленита Великова
Резюме
Настоящата статия представя в синтезиран вид резултатите от университетски изследователски проект на тема „Проучване на европейските практики в естетизирането на туристическите обекти“. В нея са изследвани теоретичните основи на естетизацията, предимствата от използването є в туризма, наложилите се добри практики в европейското естетично пространство и основните тенденции, на които българските предприемачи трябва да обърнат внимание. В резултат на проведеното проучване са изведени конкретни насоки за подобряване на естетическата среда на туристическите обекти в страната ни, което в значителна степен ще подобри тяхната конкурентоспособност и визуалната привлекателност в съответствие с националните изисквания и потребителските потребности.
Opportunities to Improve the Aesthetic Environment of the Tourist Sites
The following article presents part of the results displayed in the University Research Project on the topic “Research on the European practices in the aestheticism of the tourist sites”. The latter research focuses on the theoretical basis of aestheticism, the advantages of its application in tourism, the good practices imposed in the European aesthetic area and the main trends, which should be taken into consideration by the Bulgarian entrepreneurs. As a result of the research, specific guidelines for improvement in the aesthetic surroundings of the tourist sites in our country were drawn. These will substantially improve the competitiveness and the appeal of the sites in accordance with the national requirements and consumer needs.