Формиране на медийния образ на Васил Левски
Автор: Ивайло Христов
Резюме
Текстът проследява изграждането на медийния образ на Васил Левски от Възраждането до началото на ХХ век. В конкретика това означава да се покаже как се създава и развива първоначалната представа за Левски в българското общество. Също така – каква е ролята му в историята и душевността на нашия народ, кой е фокусът, през който различните епохи възприемат Апостола, има ли мостове и приемственост между тях, кои са мотивите, които моделират възгледите за него и начина, по който те се променят. Откроени са социалните и политическите измерения на Апостола. Разграничени са различните гледни точки, от които се тръгва към преценката за неговата личност, идеология и революционно дело – социалната, художествената и тази на неговите съвременници и съратници.
Forming the Media Image of Vasil Levski
Levski’s media image from the Bulgarian Renaissance up to the early 20th century. More specifically, this means showing how the initial idea about Levski is created and developed in Bulgarian society, as well as what his role in our people’s history and mentality is, the focus through which different eras perceive the Apostle, are there bridges and acceptability between them, what the motives that model the perceptions about him are and the way in which they change. The social and political dimensions of the Apostle are outlined. The different points of view from which the perception about his character, ideology and revolutionary activity originate are distinguished – social, artistic and those of his peers and associates.