Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Формиране на медийния образ на Васил Левски

Резюме

Текстът проследява изграж­дането на медийния образ на Васил Левски от Възраждането до началото на ХХ век. В конкретика това означава да се покаже как се създава и развива първоначалната пред­става за Левски в българското общество. Също така – каква е ролята му в истори­ята и душевността на нашия народ, кой е фокусът, през който различните епохи въз­приемат Апостола, има ли мостове и при­емственост между тях, кои са мотивите, които моделират възгледите за него и на­чина, по който те се променят. Откроени са социалните и политическите измерения на Апостола. Разграничени са различните гледни точки, от които се тръгва към пре­ценката за неговата личност, идеология и революционно дело – социалната, худо­жествената и тази на неговите съвремен­ници и съратници.

Forming the Media Image of Vasil Levski

Levs­ki’s media image from the Bulgarian Renaissance up to the early 20th century. More specifically, this means showing how the initial idea about Levski is created and developed in Bulgarian society, as well as what his role in our people’s history and mentality is, the focus through which different eras perceive the Apostle, are there bridges and acceptability between them, what the motives that model the perceptions about him are and the way in which they change. The social and politi­cal dimensions of the Apostle are outlined. The different points of view from which the perception about his character, ideology and revolutionary activity originate are distinguished – social, artistic and those of his peers and associates.

Ключови думи

История, свобода, Левски, печат, образ, памет, общество, представа, ме¬дии, литература, революция, освобождение, душевност, характер
Свалете 1_Alternativi br3 2017_BG.pdf