Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Маркетингова оценка на списанията в България към 2016 г.

Резюме

Несъмнено дигиталните медии са сред най-бързоразвиващите се медии в 21-ви век. В тяхно лице печатните медии срещат най-големия си конкурент. Стре­мейки се да търси отговор на актуални въ­проси, обект на тази статия са едни от най-потърпевшите традиционни форми за доставяне на съдържание – списанията на българския пазар. Целта е да се направи мар­кетингова оценка на списанията в България към 31.05.2016 г. За целите на изследване­то е използвана следната методология – изготвен е изчерпателен списък от списа­ния, към всяко едно е отправено запитване за първоначална година на излизане, броеве годишно, тираж и профил на читателската аудитория. Голяма част от данните са съ­брани и от портфолиата, достъпни на сай­товете на съответните медии. Открити са 271 заглавия на печатни списания, които са обособени в 14 литературни групи. Съ­брана е информация за първоначална годи­на на отпечатване на общо 142 списания в различните групи. Периодичността на изданията е разделена на 2 групи – от 1-4 пъти годишно (79 броя) и от 5-12 пъти в го­дината (190 броя). Две от заглавията не е ясно в коя класация попадат. Въз основа на получената информация за тираж на изда­нията е сумиран общият тираж за всяка една литературна група поотделно. По от­ношение на критерия „читаемост средно на брой“, отговор е получен общо за 36 спи­сания, като за много от тях се наблюдава завишена разлика в читаемостта спрямо тиража. Направени са обобщения и на база профил на читателската аудитория. Със своите 271 заглавия на българския пазар се оказва, че връзката между издатели и рекламодатели все още не е прекъсната. Читателите варират по пол, възраст, доход, образование и т.н., но изданията се оказват източник на информация за милиони чита­тели в различни сфери. Тези традиционни маркетингови канали все още съществуват благодарение на желанието на потребите­лите да получават качествено съдържание. 

Marketing Assessment of the Magazines in Bulgaria towards 2016

Digital media is without a doubt fastest growing forms of media in the 21st century. With their ever expanding reach, print media’s biggest competitors are quickly making the old guard obsolete. This article deals with some of the worst affected traditional forms of content delivery – magazines in the Bulgarian market – and tries to find answers to this topical is­sue. The aim is to evaluate the marketing ef­fectiveness of magazines in Bulgaria up until 31 May 2016. The methodology used in course this study is as follows: an extensive list of magazines was compiled and each magazine was asked to provide the year its first issue was published, the number of issues published per year, its circulation and readership profile. A significant portion of the data was also col­lected from portfolios available on the websites of the media in question. 271 print magazines, which were divided by subject matter into 14 groups. A total of 142 magazines from the dif­ferent groups provided information on the year their first issue was published. The magazines were divided by frequency of publication into 2 groups: 1-4 times a year (79 titles) and 5-12 times a year (190 titles). For 2 of the titles, it was not established how often they are pub­lished. For the “average readership per issue” criterion, a total of 36 magazines responded. For many of them, there was a substantial difference between readership and circula­tion. Summaries were also made on the basis of readership profile. The total circulation of magazines whose subject matter made them suitable to be categorized in any group was summarized separately. With 271 titles on the Bulgarian market, it appears that the relation­ship between publishers and advertisers has not ended yet. Readers vary by gender, age, income, education, etc., but the publications have proven themselves to be a source of in­formation in different areas for millions of read­ers. These traditional marketing channels still exist thanks to consumers willingness to obtain quality content.


Ключови думи

Медии, печатни списания, читателска аудитория, тираж, читаемост.
Свалете 9_IA_br_2 2017_BG.pdf