Най-новият брой
Том
30
година
2024
Брой
1

Архив

 

Главен редактор:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова

Редакционна колегия:
проф. д-р Матилда Иванова Александрова-Бошнакова  -председател

проф.д.и.н. Иван Георгиев (УНСС)

проф. д-р Искра Белева (Институт за икономически изследвания на БАН)

проф. д-р Христина Балабанова (УНСС)

проф. д-р Красимир Маринов (УНСС)

доц. д-р Димитър Благоев (УНСС)

Научен секретар: доц. д-р Ваня Лазарова 

   

ISSN (print): 1314-6556

ISSN (online): 2534-8965

   

Индексиране в 

EBSCO

Crossref

CEEOL

RePec

Материалите в  списание "Икономически и социални алтернативи" се публикуват с отворен достъп при условията на международен публичен лиценз Creative Commons CC BY 4.0

Адрес на редакцията:
София 1700, Студентски град "Христо Ботев", УНСС, кабинет 3046

тел. (02) 8195-654, 
email: [email protected]

Към уважаемите читатели и автори на сп. “Икономически и социални алтернативи”

Списание „Икономически и социални ал­тернативи“ при УНСС приема само ори­гинални авторски разработки, които не са публикувани вече или не са подадени едно­временно за публикуване на друго място.

Редакцията извършва електронна про­верка за уникалност на представените за публикуване разработки.

Всеки автор при предаване на материала си трябва задължително да попълни онлайн формуляр „ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДАННИТЕ“. Без този формуляр няма да бъдат приемани материали.

https://forms.office.com/r/zLFPweMRfd 

Политика на списанието

Усъвършенстване на инструментариума за изява и оценяване на студентите по проблематиката на международните финанси и международната политика

Резюме

Оценяването на работата на студентите в съвременния свят предста­влява интегрална част от процеса на обу­чение. То може да се определи като проце­си и практики, прилагани от академичния състав с цел да се направи възможно най- обективна преценка за постиженията на студентите в обучението. Методите за обучение, инструментите за изява и оценя­ване са изключително разнообразни, но са налице практики, които правят процеса на оценяване и обучение по-ефективен. Тази статия представя в обобщен вид резул­татите от изследване с научно-приложен характер, което цели да проучи добрите практики в това отношение на водещи ев­ропейски и американски бизнес университе­ти и да даде предложения за усъвършенст­ване на инструментариума за изява и оце­няване на студентите по проблематиката на международните финанси и международ­ната политика.

Improvement of the Instruments for Students’ Performance and Assessment in the Field of International Finance and International Politics

Students’ assessment represents an inte­gral part of the education process. It can be defined as processes and practices, applied by the academic staff with the purpose of obtain­ing the most objective assessment of the stu­dents’ achievements. The methods of teaching, the forms of students’ performance and the in­struments for assessment are highly diverse but there are certain practices that can make the assessment and the education process more effective. The article presents in a synthesized manner the results of a team research, which aims to explore the good practices in the field that are applied in leading European and Ameri­can universities. It also includes proposals for improvement of the instruments for assessment of the students mainly in the field of internation­al finance and international politics.

Ключови думи

Обучение, оценяване, студентски изяви
Свалете 8_ IA_br_2 2017_BG.pdf