Обучението по дисциплината “Социална отговорност в бизнеса” в Университета за национално и световно стопанство
Автор: Даниела Цветкова
Резюме
Предмет на настоящата статия е изградената методика на обучение на студентите от специалност „Бизнес администрация“ по дисциплината „Социална отговорност в бизнеса“. Разглежда се ролята и значението на социалната отговорност в съвременната бизнес практика и нуждата от такова обучение сред студентите. Внедрен е иновативен подход на обучение чрез приложение на метода учене чрез действие. Разгледана е същността на метода обучение чрез действие и неговите ползи за участниците. Целта на внедреният иновативен подход е да създаде условия за по-ефективно учене и подготовка на студентите за управление и работа в съвременната бизнес среда. Представен е опитът от провеждането на такъв вид обучение по дисциплината, както и постигнатите резултати. Направените изводи разкриват потенциала на такъв вид обучение и приносът му за обучението в университета и по-тясното му обвързване с практиката.
Training in the Discipline of Social Responsibility in Business at the University of National and World Economy
The subject of this article is the method developed for training in the discipline of Social Responsibility in Business for Business Administration students. The article discusses the role and importance of social responsibility in today’s business practice and the need for such training of students. An innovative training approach has been introduced by applying the action learning method. The article discusses the nature of the action learning method as well as its benefits for the participants. The aim of the introduced innovative approach is to create conditions for a more effective learning and training of students to manage and work in today’s business environment. The article presents the experience of the conduct of such type of training in the discipline as well as the results achieved. The resultant conclusions reveal the potential of such type of training and its contribution to university education and its closer linking with practice.